Pages Menu
Categories Menu

Δημοσιεύθηκε στις 13 Ιουν, 2017 στην κατηγορία Featured, Shimano

Η νέα Ultegra R8000 της Shimano

Η καινούργια σειρά Ultegra R8000 παρέχει υψηλή απόδοση στο φρενάρισμα με υδραυλικά δισκόφρενα, κορυφαία εργονομία με μηχανικές και ηλεκτρονικές Di2 λεβιεδομανέτες, «κρυμμένα» Di2 κουμπάκια για προγραμματιζόμενες αλλαγές, συγχρονισμένα λεβιεδάκια ΤΤ για απλούστερη λειτουργία και χαμηλού προφίλ Shadow οπίσθιο σασμάν για αεροδυναμικό πλεονέκτημα.

Το λανσάρισμα της καινούργιας σειράς Ultegra R8000 προσφέρει πολλά περισσότερα από προϊόντα επαγγελματικού επιπέδου. Η Ultegra R8000 ενσωματώνει τις τεχνολογίες που επωφελούνται οι αναβάτες κορυφαίων ομάδων World Tour και τις κάνει προσιτές σε περισσότερους αναβάτες του… πραγματικού κόσμου.

 

Ξεκινώντας από το δισκοβραχίονα, έχει επανασχεδιαστεί στο πρότυπα της Dura Ace R9100 με ενισχυμένα μπράτσα Hollowtech II 4-arm για άκαμπτη απόδοση και καλύτερη μεταφορά της παραγόμενης δύναμης, με το βάρος του να έχει μειωθεί μόλις 2 γραμμάρια (674g, 50-34T) σε σύγκριση με τον προηγούμενο (676g).
Ο μεγάλος δίσκος ενσωματώνει την τεχνολογία Hollowglide της Shimano με αυξημένη ακαμψία για τη βέλτιστη λειτουργία του εμπρόσθιου σασμάν κατά τις αλλαγές ταχυτήτων.
Ο δισκοβραχίονας είναι διαθέσιμος σε τέσσερα πατήματα: standard 53-39T, mid compact 52-36T, compact 50-34T, και cyclocross 46-36T.

H 11-speed κασέτα βγαίνει σε 6 ‘standard’ πατήματα (CS-R8000; 11-25T, 11-28T, 11-30T, 11-32T, 12-25T, 14-28T) και σε ένα wider 11-34T (CS-HG800) για hub body σχεδιασμένα να είναι συμβατά με road bikes (με spacer) και mountain bikes.

Τα νέα Ultegra carbon SPD-SL πετάλια διατηρούν pro-level απόδοση μειώνοντας το stack height κατά 0.7mm και εξοικονομώντας 12g σε σύγκριση με τα πετάλια PD-6800 (τώρα ζυγίζουν 248g). Επίσης είναι διαθέσιμα και με μακρύτερους άξονες κατά 4mm.

Οι καινούργιες λεβιεδομανέτες είναι διαθέσιμες για μηχανικές και ηλεκτρονικές Di2 αλλαγές ταχυτήτων και για μηχανικά ή υδραυλικά φρένα με σχεδόν όμοιες σε σχεδίαση και εργονομία μανέτες και hoods.

Οι Di2 λεβιεδομανέτες μπορούν να προσφέρουν συγχρονισμένες αλλαγές ταχυτήτων semi-Synchro και full-Synchro (με τη μπαταρία DN-110) και πλέον με “κρυφά” κουμπάκια στα hoods, ο αναβάτης μπορεί να προγραμματίσει τη λειτουργία των σασμάν ή να ελέγξει τη λειτουργία συμβατών ηλεκτρονικών συσκευών (gps computers, φώτα κλπ).

Φυσικά, μέσα από την εφαρμογή E-TUBE app για smartphones, tablets και PCs, εκτός από τον προγραμματισμό των αλλαγών, ο αναβάτης μπορεί να κάνει firmware updates και να ελέγχει τη λειτουργία των περιφερειακών Di2, λύνοντας πιθανά προβλήματα.

Οι καινούργιες υδραυλικές λεβιεδομανέτες (ST-R8070 και ST-R8020) ζυγίζουν στα 360g και 550g αντίστοιχα, μόλις 65g και 112g βαρύτερες από αυτές για μηχανικά φρένα (ST-R8050, 295g, και ST-R8000, 438g).

Τα σασμάν ακολουθούν τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Dura Ace R9100, με το οπίσθιο να είναι διαθέσιμο σε δύο μεγέθη: short cage (SS) για να λειτουργεί με κασέτες 11-25T εως 11-30T και longer cage (GS) για κασέτες 11-28T εως 11-34T.

Για τριαθλητική/ΤΤ χρήση οι μανέτες dual control Ultegra ST-R8060 τοποθετούνται στις προεκτάσεις του τιμονιού και διαθέτουν μόνο ένα κουμπάκι η καθεμία ώστε οι αναβάτες να μπορούν να επωφεληθούν των συγχρονισμένων αλλαγών. Δηλαδή, το ένα κουμπάκι χρησιμοποιείται για ανεβάσματα σε όλη τη μετάδοση και το άλλο για κατεβάσματα.

Τα υδραυλικά φρένα της καινούργιας Ultegra διακρίνονται για τη δύναμη που παρέχουν οι direct mount δαγκάνες σε συνδυασμό με τις δισκόπλακες που διαθέτουν ειδικά πτερύγια για ταχύτερη αποβολή της θερμότητας. Οι δαγκάνες BR-R8070 ζυγίζουν 280γρ το ζευγάρι, συν 212γρ οι δύο δισκόπλακες SM-RT800, σε σύγκριση με τα 360 γραμμάρια που ζυγίζουν τα νέα μηχανικά calipers Ultegra BR-R8000.

Τα μηχανικά φρένα, εκτός από τη σχεδίαση dual-pivot, διατίθενται και σε σχεδίαση direct mount. Και τα δύο σχέδια είναι συμβατά με ελαστικά έως 28c και διαθέτουν κομψότερη σχεδίαση με στενότερα κενά μεταξύ των βραχιόνων. Οι δαγκάνες dual-pivot διαθέτουν σταθεροποιητή μεταξύ των βραχιόνων για τη μείωση της παραμόρφωσης και τη βελτίωση της αποδοτικότητας.

Το καινούργιο groupset της Ultegra R8000 πλαισιώνεται και με δύο ολοκαίνουργια ζευγάρια ελαφριών τροχών tubeless. Οι τροχοί WH-RS700 είναι συμβατοί με μηχανικά calipers και αντικαθιστούν τους τροχούς Ultegra WH-6800 ενώ οι τροχοί WH-RS770 είναι συμβατοί με δισκόφρενα και περαστούς άξονες.
Και τα δύο ζευγάρια τροχών διαθέτουν καινούργια κέντρα που εξοικονομούνε βάρος (περίπου 60γρ) και ενισχύουν την επιτάχυνση και ενισχυμένα στεφάνια που συμβάλουν στην περαιτέρω μείωση του βάρους κατά 80γρ.